Handelsbetingelser

Uldfisken
Gråbrødrestræde 3
DK-8900 Randers
netop@uldfisken.dk

Tlf: 86 97 51 33
CVR: 33 33 62 09

Bestilling af varer
Du kan som kunde hos Uldfisken bestille dine varer på www.uldfisken.dk, eller telefonisk via telefon 86 97 51 33
Alle priser i uldfisken’s e-shop er angivet inklusiv dansk moms. Alle priser på uldfisken.dk er i DKK.
Efter endt bestilling tilsendes elektronisk en kopi af ordrebekræftelsen.

Betaling
På uldfisken.dk kan du betale med følgende kort: Visa Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard. Betaling hæves fra kortholders kort, når varen afsendes fra vores lager.

Betaling via overførsel
Betaling kan ske via overførsel til reg.nr. 9388 kontonummer 0001150138.
International payment:
Swift: VIVIDK21
IBAN: DK1093880001150138 

Levering & leveringstid
Varer bestilt telefonisk eller via uldfisken’s e-shop sendes med GLS
Såfremt du ved modtagelse af en pakke fra uldfisken konstaterer mangler eller umiddelbare defekter, skal du straks kontakte os via tlf. 86 97 51 33
eller e-mail: netop@uldfisken.dk, så vi kan afhjælpe dig.
Bestilte varer leveres straks efter, at betalingen er registreret - såfremt varerne er på lager.
Leveringstid: 1-3 hverdage.
Beløbet bliver først hævet ved afsendelsen af din bestilling...

Forsendelsespris
Uldfisken følger GLS gældende priser for forsendelse.
Se disse på www.gls.dk
Fri fragt til nærmeste pakkeshop ved køb over 700 kr. Gælder dog kun til levering i Danmark.
Til Norge, Grønland og Færøerne sender vi med postnord brevpost. Det er billigere, MEN forvent længere leveringstid..

Lagerpolitik
Hos Uldfisken bestræber vi os på at have de viste varer på lager.
Skulle det imidlertid ske, at vi ikke har en given vare eller det ønskede antal på lager, kontakter vi dig straks via e-mail eller telefon for yderligere aftale.

Forbehold
Der tages forbehold mod indlæsningsfejl i priser og mængder.
Farverne på varefotos kan afvige fra virkeligheden.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Uldfisken vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Uldfisken
Gråbrødrestræde 3
dk-8900 randers
Tlf: 86 97 51 33
CVR: 33 33 62 09
netop@uldfisken.dk

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på netop@uldfisken.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: https://www.uldfisken.dk/retur-ombytning

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: netop@uldfisken.dk